09/09/2007

Travel tips - part 1

Geïnspireerd door deze site, ben ik zelf ook wat handige tips op een rijtje gaan zetten.

Vooral voor vrouwen erg handig:
* de plastuit. In veel gebieden is de hygiëne niet zoals we thuis gewend zijn en dan brengt dit uitkomst!
* een 'nep'-trouw- of verlovingsring. Van westerlingen worden vaak gedacht dat ze een nogal losse sexuele moraal hebben, en een vrouw van 30+ die ongetrouwd is en alleen reist is al helemaal not-done. Eerder dit jaar in Jordanië was ik op een gegeven moment het gezeik zó zat dat ik een 'husband in Hulanda' heb verzonnen. Om eventuele ongewenste aandacht te vermijden draag ik op mijn volgende reis een nep-verlovingsring...


Inspired by this site, I've started to compose my own list of travel tips.

Especially handy for women:
* the p-mate. In many areas, hygiene isn't like what we're used to at home, so a couple of these in your backpack may come in handy!
* a 'mock'-wedding- or engagement ring. Westerners are often considered as sexually immoral in many parts of the world, and a thirty-something single woman who travels alone is especially not-done. While in Jordan earlier this year, I got so fed up with all the male attention that I made up a 'husband in Hulanda'. To prevent any unwanted attention on my next trip, I'll be wearing a mock-engagement ring...

No comments: