02/08/2008

Filed a complaint

Gisteravond ben ik bij de dierenwinkel langsgeweest om over Pluis te vertellen. Vantevoren getwijfeld of ik het zou doen, ik krijg haar er tenslotte niet mee terug. Maar nu ben ik het en voor hetzelfde geld was het bij een gezinnetje met kinderen gebeurd. Lijkt me niet echt bevorderlijk voor hun nachtrust als ze dat beest stuipen zouden hebben zien krijgen (ben blij dat ik het zelf niet gezien heb, zou echt in paniek zijn geraakt...).
Ik moet zeggen, ze reageerden er goed op. Medelevend. Het ging mij er meer om dat ze het door zouden geven aan de fokker en dat zouden ze doen.

Ik kreeg zelfs het aanbod een ander beestje mee te nemen. Ze hadden nog 1 meisje zitten, een driekleurig tesseltje, best een leuk beest. Maar ik heb het niet gedaan. Behalve dat de pleuris (op z'n Rotterdams gezegd) ervan zou uitbreken met pa (de aangewezen oppasser tijdens mijn vakantie in oktober), lijkt het me zelf voorlopig ook niet zo'n goed idee. NĂ¡ mijn vakantie ga ik weer kijken. Waarschijnlijk sta ik de dag nadat we terug zijn gekomen al in de winkel :)

Went to the pet store yesterday to tell them about Pluis. I had my doubts whether I should do it, because it won't bring her back. But this time it was me, and it could very well have been a family with small children. Might have scarred them for life if they'd seen her go into convulsions (I'm almost glad I didn't see it myself, I probably would have panicked)
I have to say, they reacted well. Compassionate. To me the most important thing was that they'd discuss it with the breeder and they said they would.

I was even offered a new animal. They had 1 girl cavy, a tricolored tessel, and she was actually pretty cute. But I declined. I would probably risk disinheritment from my parents because my dad is the designated sitter during my vacation in October. And besides that I really didn't think it would be a good idea too. After my vacation I'll look for a new addition to the herd. Which means I'll probably be at the store the day after we get back :)

No comments: