19/01/2009

House hunting

Eén van mijn goede voornemens voor 2009 is verkassen naar een ander huis. Een vriendin attendeerde me erop dat het huis naast haar te koop staat, of dat niks voor me zou zijn?

Eerst wezen praten met de bank wat voor hypotheek ik zo kunnen krijgen (viel niet tegen!), toen een afspraak gemaakt met de makelaar en vandaag dus even gaan kijken.



Ik had wat veelbelovende foto's van de binnenkant gezien, en dan kan het natuurlijk bijna niet anders dan dat het in het echie tegenvalt...

Plus:
locatie
oppervlakte
badkamer

Min:
keuken
trap
toilet

Dus nu alles op een rijtje gaan zetten: wat moet eraan geklust worden? Wat gaat dat kosten? Past het binnen mijn budget? Vind ik dat het waard? Hoe lang gaat dat duren? Moet ik misschien toch nog even verder kijken??


One of my New Year's resolutions for 2009 is moving to another house. A friend pointed out that the house next to hers is on the market and wondered whether it might be something for me.

Made an appointment with the bank to talk about mortgages (went well!), then called the realtor to view the house, which we arranged for today.

I'd seen some promising pictures online, so it should not have been a surprise when the real thing was a bit disappointing...

Plus:
location
m2-s
bathroom

Minus:
kitchen
stairs
restroom

Now I need to think about some things: what needs to be done to it? How much will that cost? Can I afford that? If so, it it worth it (to me)? How long will it take? Should I look around some more??

No comments: