16/06/2007

Bag o' veggies

Ik ben niet zo van de groenten. Er gaan soms dágen voorbij zonder dat ik ze eet... Om daar wat aan te doen (en te voorkomen dat m'n tandjes uitvallen van de scheurbuik...) heb ik al verschillende dingen geprobeerd: ik verzamel vegetarische kookboeken om ideeën op te doen, en ik lunch regelmatig in het bankrestaurant. Maar ja, dat gaat dan een paar dagen goed...

Mijn nieuwste 'brainwave': een groente-abonnement! Iedere week staat er een tasje met biologische seizoensgroente klaar bij de natuurvoedingwinkel. Elke keer is het een verrassing wat erin zit, en om je alvast op weg te helpen zitten er ook een aantal recepten bij. Je kunt uit verschillende tassen kiezen: voor 1 of 2 personen, voor het hele gezin, alleen gevuld met fruit etc.

Nu ken ik mezelf inmiddels een beetje, en ik heb de neiging om héél snel héél enthousiast te raken, waarna na een paar dagen het nieuwtje eraf is en ik er niet meer naar omkijk... Dus om me nu niet meteen voor máánden vast te leggen heb ik eerst een proefabonnement van 4 weken genomen om het uit te proberen.

Vandaag heb ik m'n eerste tas opgehaald en ik moet zeggen, de inhoud viel me alles mee. Ik vreesde dat er misschien alleen maar van die aparte groenten in zouden zitten, maar dat is gelukkig niet zo. Er zat een Chinese kool, een krop ijsbergsla, een courgette, een zoete bataat, 2 appels en een klein meloentje in. Ik heb zowaar het idee dat ik hier wel iets mee kan! ;)



I'm not a veggie kind of girl. It sometimes happens that days go by without me touching any at all... In order to change this (and prevent my teeth falling out from scurvy...) I've tried a number of things: I collect vegetarian cookbooks for inspiration, and I eat lunch at the company restaurant regularly. But usually I fall back in the same veggie-less state after a couple of days...

My latest 'brainwave': a veggie subscription! Every week there's a bag of season produce waiting at the healthstore. It's a surprise what's in it, and to help you along they include several recipes. You can sign up for several different bags: for 1 or 2 persons, a family bag, fruit only etc.

But I know myself by now, and I tend to get very enthusiastic very quickly. Then, after a few days, I lose interest... So in order not to commit myself for too long a period at once, I decided to sign up for a 4-week trial subscription first.

Today I picked up my first bag, and I have to admit that I'm not at all disappointed. I initially thought that there might be all kinds of weird vegetables in it, but that wasn't the case. The bag included: Chinese cabbage, iceberg lettuce, a courgette, a sweet potato, 2 Royal Gala apples and a small mellon. I think I might be able to make this work! ;)

No comments: