06/07/2007

Sweetie

Dit is mijn lieffie Bailey:


Ze is inmiddels 2 en dus al bejaard, maar voorlopig houdt ze stug vol ;)
In die 2 jaar heeft ze al het nodige meegemaakt: een paar hittegolven (nipt) overleefd, en van een gebroken pootje hersteld (lang verhaal...)



Ik heb haar sinds ze 6 weken oud was. Ze was één van de hamstertjes in een nestje bij de dierenwinkel en ik had er al een paar keer bij staan kwijlen... Op een gegeven moment waren de hamsterbaby's oud genoeg en kon ik de verleiding niet langer weerstaan: zij ging mee naar huis! Ze zag er ook nog echt, uh, puppy-achtig uit met van die pootjes die in verhouding veel te groot zijn enzo ;)



Bailey is nogal een geval apart. Hamsters staan bekend als KNAAGdieren, maar... Bailey knaagt niet! Ik weet niet of het komt doordat ze stiekum misschien een dom blondje is (inteelt??) maar ik heb haar er nog nooit op betrapt op een wc-rolletje of een stukje hout te hebben geknaagd. Ook met bv. zonnepitten en pinda's weet ze zich geen raad, dus daar verwijder ik het schilletje maar van... Bij een schijfje komkommer eet ze het binnenste op en laat het (harde?) schilletje liggen... Maar die eigenaardigheden maken haar weer wel mijn meissie ;)

This is my sweetie Bailey. She's 2 years old already but still going strong ;) In these past 2 years she's been through a lot: barely survived several heatwaves and also broke her li'l leg once (long story...)

I got her when she was only 6 weeks old. She was one of the babies in a litter at the pet store that I had been drooling over a couple of times. When they were old enough, all my reasoning went out the window: she was coming home with me! She still had that, um, puppy-like appearance with paws too big in relation to the rest of her body etc ;)

Bailey is a bit of a character. Hamsters have a reputation of gnawing at everything in sight (being rodents and all...) but Bailey doesn't! Don't know whether it's because she's a closet case of a dumb blonde (inbred?) but I have hardly ever caught her chewing at a toilet roll or a stick of wood. She doesn't have a clue what to do with sunflower seeds or peanuts, so I just go ahead and take the outside off... With a slice of cucumber she only eats the inside and leaves the (tough?) peel lying around... But these idiosyncrasies do make her my sweetie ;)

No comments: