08/10/2007

Complete opposite

Vandaag ben ik in Amsterdam m'n visum voor Nepal op wezen halen. Na het avontuur van afgelopen week in Den Haag was ik op alles voorbereid, behalve op dit: ik stond na 5 minuten alweer buiten!
Het Consulaat is een klein kantoortje op de 2e verdieping van een grachtenpand aan de Keizersgracht. Via 2 smalle wenteltrappen kom je bij een deur waar 'Binnen zonder kloppen' opstaat, dus dat deed ik dan ook braaf. Er zat een mevrouw achter een bureau, ik kon meteen gaan zitten en hup, sticker, stempel, handtekening, EUR 40 en klaar!

Erna even rondgeneusd bij Scheltema (het kleine Amsterdamse broertje van Donner), afgesproken met een vriendin die bij Fortis aan het Rokin werkt om tijdens haar pauze iets te gaan drinken en daarna nog even langsgegaan bij de Posthumuswinkel waar ik nog een paar afgeprijsde stempeltjes heb gescoord. Lekker vóór de spits weer naar huis en tádáá, m'n visa zijn geregeld!

Today I went to Amsterdam to get my visa for Nepal. After last week's adventure in The Hague I was prepared for everything except this: it was over and done with in literally 5 minutes!
The Nepalese Consulate is a small office on the 1st floor in one of the canal houses on the Keizersgracht. To get there, you have to climb two narrow spiral staircases that lead you to a door that says 'Enter without knocking' (So I did). There was a lady sitting behind a desk and there were no other people waiting so I sat down, handed over my passport, had it stamped and signed, paid EUR 40 and was out the door again!

I had the rest of the day off, so I went browsing at Scheltema (the smaller Amsterdam version of Donner), met up for drinks with a friend who works at Fortis in the city center during her lunch break and stopped by at de Posthumuswinkel to score some rubber stamps on sale. Went back home well before rush hour and tádáá, both my visas are in the pocket!

No comments: