01/03/2009

Dream kitchen

Er moet veel aan Het Huis gebeuren, maar 1 ding staat vast: er komt een nieuwe keuken in. Nu hebben ik een erg leuke retro-keuken gezien bij Bruynzeel (de Piet Zwart-keuken, een replica van het ontwerp uit de jaren 30), maar tijdens het googlen kwam ik de American Kitchen tegen, een originele jaren 50 keuken die vanuit Amerika wordt geïmporteerd en opgeknapt zodat 'ie er weer als nieuw uitziet.

Wat wil het toeval? Toen ik zo'n 8 jaar geleden bezig was met verhuizen naar dít huis, was mijn oog al op deze keuken gevallen in een tijdschrift, maar ja, in een huurhuis ga je geen dure keuken plaatsen. (tenminste, IK niet...)

Máár, als er tóch een nieuwe keuken moet komen, waarom dan niet meteen eentje zoals DEZE?? Ik bedoel, als ik 'm na 8 jaar nog steeds supergaaf vind, dan duurt dat vast nog wel een paar jaar langer, toch?? Ook meteen gegoogled voor een SMEG 50's koelkast, want als je doet, moet je het meteen GOED doen...

De showroom is alleen op zondag of op afspraak open, dus zijn ma en ik vandaag naar Amsterdam gereden. Praatje gemaakt, uitgelegd wat ik wil en binnenkort wordt er een offerte opgestuurd. Leukleukleuk!





There is lots of remodeling to be done in The House, and one of things that has the highest priority is a new kitchen. I saw a nice retro-style kitchen at Bruynzeel (a replica of the 30's Piet Zwart-kitchen), but during one of my Google-sessions I came across this site called American Kitchen. These people import original 50's kitchen and make them look beautiful and brand new again.

Coincidentally, I'd seen one of these kitchens in a magazine yeaaaars ago, but since I moved into a rental apartment at the time, I didn't do anything to update the kitchen.

But... if you're going to do some remodeling anyway, why not get a really cool one?? I mean, if I still LOVE it after 8 years since I first saw it, chances are I'm still going to like it for years to come, right?? Also did some googling for a matching retro SMEG fridge - I mean, if you're going to do it, you'd better do it WELL...

Their showroom is only open on Sundays or by appointment, so mom and I drove up to Amsterdam today to have a look. I explained what I had in mind, and they are going to send me a proposal. Can't wait!

No comments: