27/09/2008

Oops! I did it again...

Voor de 2e keer in 2 jaar BIJNA brand in huis. En wederom omdat de oven 'raar' deed.

Vlak voor mijn verjaardag in 2006 wilde ik wat dingen bakken om te trakteren op de zaak. DIT was het resultaat:

stuk verkoolde cake... / some charred cake...

Tijdens het bakken rook ik wel iets, maar omdat ik koekkruiden in het beslag had gedaan dacht ik dat dát het was. Toen ik toch maar eens poolshoogte ging nemen, stond de hele keuken blauw van de rook...
Meteen de volgende dag een nieuwe combimagnetron én rookalarm gekocht (die was niet afgegegaan).

Vandaag wilde ik voor tussen de middag een afbakfocaccia bakken. Na een tijdje rook ik weer wat, en ja hoor, er kwam allemaal rook uit de oven. Net toen ik de ramen open wilde zetten ging het rookalarm af (goh, deze keer deed 'ie het iig wél).

Dit is wat er over is van m'n broodje:


Toen ik daarna de oven opnieuw gebruikte, deed 'ie 'normaal'. Maar dit bevestigd maar weer eens dat je in de buurt moet blijven als er iets in de oven, of op het fornuis staat...

For the 2nd time in less than 2 years I ALMOST had a fire at my apartment. And again because my oven acted up.

Shortly before my birthday in 2006, I wanted to bake some cakes to treat my colleagues. The picture above shows the result...

While the cake was baking, I smelt something but since I had added spices to the batter I thought that might be it. When the smell grew stronger and I went to check it out, the whole kitchen was in smoke...
The very next day I got a new microwave/oven AND a new smoke alarm (which had not gone off).

Today I wanted to bake a focaccia for lunch. After a couple of minutes, I again smelled something, and sure enough, smoke was coming from the oven. Just when I wanted to open the windows, the smoke alarm went off (well, at least it worked this time!)

When I used the oven again afterwards, it 'behaved' as usual. But it is a reminder that you should be close around when you have something cooking in the oven or on the stove...

No comments: