07/12/2007

Meet Pluk

Al 2 weken rij ik rond met een vervoerbox in de kofferbak voor het geval ik het perfecte caviaatje bij de dierenwinkel zie zitten.

Vanavond was het zover: uit m'n werk ging ik nog even langs de Intratuin en ze hadden toevallig nieuwe caviaatjes (2 weken geleden hadden ze er 3 hele leuke zitten maar die waren al verkocht...) Het was nog moeilijk kiezen want ik had eigenlijk besloten dat ik óf een agouti, óf een rexje óf een roodharig caviaatje wilde. Er zat een lief wit-met-rood-harig caviaatje, maar deze zwarte was nét effe leuker. Al heb ik best even overwogen of ik ze niet ALLEBEI zou meenemen (maar ik denk dat ik dan onterving riskeer...)

Ze is echt superklein, en nog heel verlegen, maar dat komt best goed. Voorlopig zit ze nog eventjes apart van de rest van de dames, maar komende week zal ik het stel eens voorzichtig aan elkaar laten wennen...




For the last 2 weeks I've been driving around with a transport box in the trunk just in case I would come across the perfect cavy at the pet store.

Tonight was the night: on my way home from work I stopped at Intratuin (a Dutch chain of garden centres) and they happened to have some new cavies (when I went there 2 weeks ago they had 3 cuties which had already been sold...) It was a tough decision because I had sort of decided that I either wanted an agouti, a rex cavy (with curly hair) or a redhaired cavy. They had the sweetest little red-and-white-haired cavy but this black one was just a little cuter. Although for a moment I did contemplate getting them both but I feared my parents would then disown me...

She is the tiniest little thing and still very shy but that's only a matter of time. For now she's in a separate cage, but later this week I'll let the girls get used to one another...

No comments: